Wanneer je officiële wedstrijden via de KNHS gaat rijden, heb je allereerst een startkaart of startlicentie nodig (verschilt per discipline). Hiervoor dien je lid te zijn van een vereniging die aangesloten is bij de KNHS, bijvoorbeeld Troje!

Vervolgens kun je je gaan inschrijven voor wedstrijden. In de KNHS wedstrijdkalender op Mijn KNHS staan alle goedgekeurde wedstrijden. Voor veel wedstrijden kun je je online inschrijven. Werkt een wedstrijdorganisatie nog niet met MijnKNHS, dan schrijf je je in via een inschrijfformulier.

Na afloop van de wedstrijd stuurt de wedstrijdorganisatie de resultaten naar de KNHS. Heeft de KNHS deze ontvangen, dan zie je ze terug in MijnKNHS onderUitslagen > Mijn Wedstrijdhistorie. Bij resultaten die nog gecontroleerd moeten worden staat de status 'Nog niet verwerkt'. Is je resultaat gecontroleerd, dan is de status 'Verwerkt' en worden je winst-of verliespunten automatisch bijgewerkt.

Tijdens je wedstrijd worden de resultaten en scores bijgehouden door juryleden. Als je voldoende punten haalt, dan kun je uiteindelijk promoveren naar een hogere klasse. Hoe dat precies werkt verschilt per discipline. In MijnKNHS kun je altijd je klassering terugvinden plus een promotie-indicator, die laat zien of je al mag promoveren. Heb je al voldoende winstpunten, maar is dit nog niet verwerkt? Dan mag je je gewoon inschrijven voor de hogere klasse. Kijk in het disciplinereglement voor meer info over de promotie- en degradatieregeling.

Ga je wedstrijden rijden, zorg er dan voor dat je paard een geldig paardenpaspoort heeft, ingeënt is en gechipt is conform het wedstrijdreglement. Rij je op een pony, dan is het belangrijk dat de meethistorie in het paspoort staat.

MEER WETEN? Heb je nog vragen over het meedoen aan wedstrijden of het aanvragen van een startpas? Schroom niet en mail Miranda via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. . Zij zorgt dat je vraag snel beantwoord wordt door de juiste persoon.